Nezapomínejte na stávající zákazníky

Každá firma potřebuje zákazníky, kteří budou nakupovat její produkty nebo služby. Základem úspěchu jsou kvalitní výrobky či služby nabízené za odpovídající ceny.

Současný trh se rychle vyvíjí – díky novým technologiím přicházejí výrobci s inovovanými produkty a výhodnějšími nabídkami. Přesto však zůstává klíčovým faktem, že jakákoli firma potřebuje zákazníky, kteří její produkty kupují a tím zajišťují její provoz a další rozvoj. Mnoho společností investuje nemalé částky do reklamy a marketingu s cílem oslovit nové klienty. Často však při tom opomíjejí ty stávající.

Získání nového zákazníka bývá finančně i časově náročnější než udržení stávajícího. Udržet si loajálního zákazníka ale vyžaduje soustavnou péči a budování vztahu. Nestačí jednou ročně zaslat vánoční přání nebo se ozvat s dotazem, zda „něco nepotřebuje“.

Marketing zaměřený na stávající klienty má svá specifika. Vyžaduje systematickou a koordinovanou práci – od získávání a evidence informací o potřebách zákazníka až po aktivní práci s těmito daty.

Marketing je dynamický obor a pro většinu firem bývá neefektivní sledovat všechny jeho novinky a trendy na vlastní pěst. Výhodnějším řešením je využít služeb odborníků. Jednou z osvědčených marketingových agentur s dlouholetou praxí a kvalitními referencemi je společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

https://www.aneri.cz/o-nas/

https://www.aneri.cz/2025/05/26/nezapominejte-na-stavajici-zakazniky/

Bookmark this on Hatena Bookmark
Hatena Bookmark - Nezapomínejte na stávající zákazníky
Share on Facebook
Post to Google Buzz
Bookmark this on Yahoo Bookmark
Bookmark this on Livedoor Clip
Share on FriendFeed

Autor: ANERI